Thursday, June 25, 2009

PENTINGKAH BELAJAR KEMAHIRAN BELAJAR?....................

Semua murid-murid, pelajar dan penuntut mahukan kejayaan dalam pelajaran mereka. Kemahuan itu sudah pun berada dalam hati mereka ketika di sekolah rendah, menengah hinggalah keperingkat pengajian tinggi. Sesiapa sahaja inginkan, impikan kejayaan walaupun mereka merasakan susah ataupun mustahil bagi mereka mengecapi kejayaan tersebut. Ini bermakna kesemua warga pendidikan mahukan kejayaan yang bermakna dan setimpal dengan kesungguhan mereka dalam pembelajaran.

Akan tetapi ramai daripada murid-murid, pelajar dan penuntut dapat mengecapi kejayaan dan mencapai tahap kejayaan yang diinginkan dan ada sebahagian daripada mereka tidak mencapai kejayaan yang telah diusahakan dan ada juga yang berusaha sedikit tetapi memperolehi kejayaan yang tidak diduga oleh kita semua.

Inilah yang akan dibentangkan dalam buku ini dengan menggunakan bahasa melayu kontemporari dan mudah difahami oleh semua golongan. Sekiranya ada komentar akan diterima untuk memperbaiki pandangan penulis yang alpa dengan kesilapan.

No comments:

Post a Comment